de nautes i naufragis

Escrit per Ignasi Mascaró | 2 Ago, 2007

    L'experiència d'aquests mesos a la blogosfera ha tingut gran interès per a mi, però he de confessar que no poques vegades he tingut la temptació d'abandonar. Som un mal blogger, es diu així, no? M'ha semblat veure que els blogs tenen unes regles que a mi que em costava de seguir.


    D’un blog en pots fer un dietari, no és el meu cas: no tenc tant a dir, la meva vida és vulgar, i de moltes coses, com va dir una alumna de primer de batxiller (i va sorprendre a tothom) “no tenc una opinió formada” (l’expressió no pertany a la seva generació) lluny, idò, de formar l’opinió dels altres. No som líder d’opinió, ni ho vull esser, aquest paper ja el fan altres millor que jo, tot i que alguna vegada sent vergonya per la grandiloqüència del llenguatge que empren, pompositat, cites de grans autors, tot tan messiànic i redemptor…: en açò, potser només en açò, som deixeble de Josep Pla.

    Els dietaris poden tenir interès, però s’han de tenir condicions que jo no tenc, el primer de tot temps. Ah, el temps! (ara invocaria un hexàmetre llatí, aquell que diu…). El dietari té almenys una exigència: que estigui ben escrit, que tengui voluntat literària, l’interès intrínsec, la densitat del que s’hi relata, és una altra història, no és la història: l’ocell que passa, la posta de sol que feia quan vaig asseure’m a escriure, l’oi que em fa el que ha dit el President, el sopar d’ahir vespre a París, o la incertesa de futur dels afganesos. Temps que tenguis, o que hi vulguis invertir. Aíxi, el Quadern Gris de Josep Ma. Quintana, un home que reuneix insòlitament condicions que rarament es troben juntes: intel.ligència, temps, doblers: acurada la forma, temperada l’expressió, atent, narratiu, un ús controlat de la primera persona i dosificació d’exabruptes.

    Un blog es pot convertir en un xat, de fet, s’hi ha convertit en algun cas, també aquí he fracassat. Record una “Victòria” que em deia quelcom entre fictici i emprenyat: “i per què no contesteeees…”? tenia raó, he maldat d’aprendre’n. Vol dir que t’asseus, alliberes la parida, y ahí va eso, que diuen en espanyol internacional. Els nautes del mateix vaixell escriuen coses força interessants i que no sempre puc resseguir: pugnen i repugnen, contesten i rebenten, sí i no, què he dit i què has volgut dir, i ara li reprenc, a les 10 h. estic d’acord, i les 15.26 (sense dinar), em sembla que t’equivoques...

    I els rebentadors, tenen un nom, com era? que eren multitud a la primeria, alguns s’han desanimat, i altres, atesa la formació leninista d’alguns bloggers (¡compañeros, no respondáis a la provocación!) han fet arrera. Així i tot, l’anonimat ha fet estralls en aquesta casa, i en totes. Carn de psiquiatra, però no necessàriament, perquè jo mateix he intervingut alguna vegada amb nom de dona digitalment disfressat de lagarterana, potser empegueït de tant de mascle que habita, vestit, disfressat o travestit, darrera www.illencs.com. At ubi sunt mulieres? que en arameu vol dir: i on són les dones?I, malgrat tot, entenc la màscara de l’audiència.

    Anem als jugadors titolars, aquí no he acabat d’entendre el sentit i la gràcia de la disfressa, ja em perdonareu. Hi ha un joc del descobriment que l’he entès molt bé, el xat eròtic; un bon amic meu i coetani, n’és addicte. Naturalment fa deu anys que diu que té 45 anys, però a qui li importa, sabent, o suposant, que ella a l’altra banda del módem s’ha plantat en la bella edat cibernètica dels 29 anys? tot és un joc, i el color de les bragues també és virtual, real només hi ha l’esquitxada final a l’oficina, quan la dona, la santíssima mare dels seus fills, es pensa que ell té una entrevista molt important amb un client, i que l’empresa s’hi juga molt: i com ets, i què t’agrada… i passat el temps, ah!: pel que em dius puc imaginar que treballes a un banc, què apassionant i creatiu, treballar a un banc! Però ell vol anar al punt i li demana de quin color són les bragues.

    Un joc que ja entenc amb més dificultat en un àmbit majoritàriament d’opinadors, perquè saber qui tens davant té tant de feina feta com de prejudici, però haver d’arribar a la sisena contrarrèplica per dir: ah! tu , pel que escrius, deus ser antropòleg, o pintor, o funcionari, o...no li veig la gràcia. Sí és coqueteria, fantabulós, visca la coqueteria masculina! sempre tan reprimida. Si és covardia, també, visca la covardia, i morin els valents! Però hauré d’insistir, som un mal blogger, tal vegada no he entès el joc.


43 comentaris i 0 retroenllaços

    Escrit per Morvedra 03 Ago 2007, 12:23

    Uep, aquesta descripció de l'anomenada "bloggosfera" m'ha sobtat, és cert que tot una juguesca al darrera de cada forma comunicativa via web, les mentides al xat, la vanitat al blogs i la lleugeresa amb que s'escriuen paraules i paraules que mai no es tindria coratge de pronunciar. És allà on dius (o deia l'alumne) que no té opinió formada i que molts (com jo) que tampoc la tenen li causen vergonya de la grandiloquència que fan servir... Aquest és un aspecte que he observat a multitud de bloggs, i si sapigués escriure un poc més, o no me fes vergonya hauria escrit un article així com ara; La bloggosfera i l'eclosió de la vanitat, que tractaria sobre aquesta globalització dels egos individuals; vull dir que avui per avui multitud de persones amb vides corrents i sense massa interés per a la majoria, s'han creat un blog o un fotolog, pengen videos al youtube i tota mena d'excentricitats, tot per experimentar una potencial sensació de grandesa que només s'aguanta per la possibilitat de que els milions de persones que fan servir internet els puguin "conèixer". Bé, jo com que no som blogger ni escriptor ni res que se li assembli, ara he fet com ells i he deixat aquí un intent de pinzella de s'opinió que molts me mereixen....

    Escrit per sa monea 03 Ago 2007, 23:44

    Ha, ha, ha, ha, ha!
    Au idò! Ja hem rebut, tots els blocaires! Molt bo!
    Esper que els meus escrits (en cas que n'hagis llegit algun) no t'hagin avergonyit massa... És que m'he sentit identificat amb açò de la utilització de "cites de grans autors"! Esper que la "pompositat" i el to "messiànic i redemptor" no em siguin massa atribuibles, almenys.
    Respecte a la disfressa, no sé quines deuen ser les motivacions majoritaries, però en el meu cas concret és pura covardia. Amb una hipoteca de quaranta anys damunt l'esquena i una previsió de feina segura que es redueix a dos o tres mesos per endavant, és necessari ser covard. Mai no es sap a qui s'haurà d'anar a demanar feina ni com seran de rancunioses aquestes persones, amb les opinions vertides (ja sé que ni les meves opinions són especialment revolucionaries ni arriben a gaire gent, però més val curar-se amb salut).
    Respecte a "l'eclosió de la vanitat" de que parla Morvedra, en referència als blocs: estic totalment d'acord. Però potser tota tasca creativa on es mostrin els resultats és açò, ni més ni menys.
    Salut!

    Escrit per I.Mascaró 04 Ago 2007, 07:37

    Monea, sí que n'he llegit, i tant! acadèmics, ben pensats i amb els peus en terra. Mira, açò és un joc perillós, les generalitzacions poden ser entre injustes i presumptuoses, i resultaria malsà si m'hi sent al.ludit, o no... Grans autors? no, és evident que coneixes bé els clàssics de l'antropologia. A més, jo que he criticar, el primer a invocar clàssics grecorromans d'ampul.losa forma?

    Tota cita és un agraïment als teus mestres. Les cites només em desagraden quan de forma molt evident només serveixen per a decorar idees simples, omplir paper, exhibir erudició i construir-se un personatge.

    La disfressa, ui! açò ja és molt personal, sincera i d'agrair la teva confessió.Però no m'agrada, algun cop hauria intervingut, polemitzat a l'alberg de Sa Monea, però, com passa amb l'amor, com ho diràs sense veure-li els ulls?

    I el més important, els escriptors critiquen els escriptors, els artistes reneguen dels artistes, els capellans maldiuen de l'esglèsia... i els blocaires critiquen els blocaires, que són uns quants milions més que el deu incial d'illencs.com . Jo no patiria.

    Escrit per Francesc Sintes 04 Ago 2007, 13:27

    Jo no voldria, Ignasi, que deixassis de navegar. Tens raó amb el que dius? Qui no la té? Però se'm fa difícil jutjar sobre les intencions que cadascú té per publicar un bloc o per col·laborar en un mitjà de comunicació. En açò, només ho sap cadascú. Podem sospitar, però no ho acabam de saber.

    Mal blocaire? I tant que no! Ningú no t'ha fer sentir obligat a contestar els seus comentaris. Els bloc tenen un avantatge sobre la premsa escrita: et permeten desfogar-te contra el seu autor! Això és una troballa. Quan llegim quelcom que no ens agrada a un diari, hem d'esperar per poder rebatre els seus arguments, si no ens han agradat. Als blocs, això no passa. Als cinc minuts ja ho pots fer. I açò és bo. bo per a la salut mental d'ell mateix, i bo per a qui publica, ja que sovint el pot fer reflexionar sobre el que ha escrit. A mi, els comentaris em serveixen de teràpia. La reflexió és sana. I més sans que els teus comentaris, en trobam pocs. No afluixis.

    Escrit per òliba 04 Ago 2007, 13:32

    Algun blogger (d'"Illencs") ha arribat a cotes increïbles ventilant intimitats. Amb la dignitat del nom autentic, això si.

    Escrit per sa monea 04 Ago 2007, 14:13

    Estic d'acord amb en Francesc: seria una pena que deixassis de navegar, Ignasi.
    No vull que malinterpretis el meu comentari anterior. M'he donat un poc per al·ludit, però no m'he ofès gens ni mica... He xalat molt llegint el teu article, com sempre.

    Escrit per òliba 04 Ago 2007, 15:36

    A mi em sabrà greu però si vols plegar plega

    Escrit per I.Mascaró 04 Ago 2007, 16:14

    Stop, stop, please, que açò semblarà l'efecte cercat de: "no te'n vagiiis!", per tant, gràcies però prou, de ver.

    Anem al que pot tenir interès, que el nou fenomen dels blocs s'interpreten a si mateixos. Estareu d'acord, amics , que bona part de la literatura és explicar-se a si mateixa, una part de la qual és l'autor que confessa el seu mòbil, i jo, per què escric? Litetatura sobre literatura, llibres sobre llibres, teràpia personal, etc. I què hi ha de nou en tot açò? no ho sé.

    Vivim temps en què del fenomen a l'explicació l'intermedi és nanomètric: apareix el telèfon mòbil i als tres anys ja hi ha tesis doctorals sobre l'adaptació dels pulgars-SMS en els adolescents, sobre la nova sintaxi dels missatges, i moltes altres mariconades estil Sebastià Serrano, el mascle alfa i altres estratègies de seducció de l'audiència femenina.

    Tot és meta-cultural, ja quasi no interessa el fenomen en si mateix, interessa la seva explicació, ràpida i ben publicitada. El que faig ara mateix: l'existència de blogs i la literatura sobre blogs, novament tautològic.

    I sigui el que hi hagi de nou, el que més em sobtava era l'esclat i els efectes de l'anonimat.Perdre't aquells ulls, sense saber si és mascle o femella, què nom "cómo es él, y a qué dedica el tiempo libre".

    Escrit per Joan P. 04 Ago 2007, 20:53

    Si n'òliba es refereix a les intimitats contades al Claustre he de dir que em van semblar molt honestes. Jo no el jutjaria sinó que el felicit.

    Escrit per òliba 05 Ago 2007, 15:37

    Joan P.:
    Qui jutja?
    Felicita, felicita i que es segueixi cremant a lo "bonzo". Res com el foc.

    Escrit per Forest-Er & Piaf 05 Ago 2007, 22:21

    Ignasi,

    Si t' en vas del blog et "perdrem" un poc, literàriament.

    Al nostre parer, es tracta almenys de dos "temes": el de la privacitat, i del de massa donar la cara perquè qualsevol te la "trenqui" des de l'anonimat.

    Escrit per MEDVSA 06 Ago 2007, 19:31

    El món real, ja és prou real. Sempre és temptador moralitzar sobre tot això i foragitar aquella dèria de voler comprendre tot, fil per randa. Suposo que no n'hi ha per tant, això és un joc com qualsevol altra i estem aquí per passar-ho bé. En el meu cas, és pura coqueteria.

    Em fa gràcia que aquest debat s'hagi iniciat ara, tot just abans que hagi decidit abandonar el meu bloc, per un altra. Medvsa és un pseudònim que vaig adoptar per no mesclar la meva feina amb les burrades que em diverteix escriure quan no puc dormir. Però ara no caldrà més.

    En endavant dedicaré aquest espai als meus quefers reals, i publicaré articles amb el meu nom. En uns dies tot estarà aclarit i em destaparé, penso que els nous continguts seran força interessants.

    (ep! no estic jugant ara! és cert!)

    Escrit per I.Mascaró 07 Ago 2007, 14:56

    Medusa, Grummie...

    és clar que hi molt de joc en tot açò, i dramatitzar les coses no m'hi trobaràs. Però..."y me decía a mismo", que diu el doblatge de pel.lícules, potser decebràs els teus/teves fans, vigila el trànsit a la realitat: esperam la foto, segur que estàs guapíssim/-a. Molta sort, en la propera (des-)etapa.

    (Forest..-Piaf, a l'altra banda de l'atlàntic: em mi no em sap greu que em rompin la cara, o que ho provin, però m'agrada veure els ulls de la gent, verds,negres,... fins i tot color groc de moix com els meus; ulls pillets, mirada cabrona, curiosos, empegueïts, altius, ulls morts de vaca, ulls esclaus...).

    Escrit per MEDVSA 07 Ago 2007, 18:09

    Descuida, hi posaré la meva millor foto. Fins aviat!

    Escrit per òliba 07 Ago 2007, 18:37

    ... tancats...

    Escrit per MIK 07 Ago 2007, 22:01

    (amb els ulls color d'oliva atramuntanada)))

    Ignasi, no te'n vagis
    ¿i què faríem sense tu?
    Que entre vents i naufragis
    es joc és massa obscur,
    que jo som de cap dur
    i n'aprenc des teus presagis.

    Escrit per Ochichornia 08 Ago 2007, 03:49

    Va, no me seas coqueto y escribe un poco mas.

    Escrit per Ochichornia 10 Ago 2007, 22:40

    "Grummie", please, què és?

    Escrit per I.Mascaró 10 Ago 2007, 23:13

    Medusa, méduse, Quallen, bòrns..., i grumers, en llengua mmalorquina, grumer, grummie..., una brometa; m'agrada canviar el nom a la gent, què et sembla, Shornies?

    Escrit per Ochichornia 10 Ago 2007, 23:55

    A mi, Nasi, m'està bé.

    Escrit per Diòtima 13 Ago 2007, 18:05

    L'anonimat és part de l'encant d'aquesta forma d'expressió. Permet deixar veure part del pensament sense riscs. Aquest és un joc poc perillós, davant les contestes (que poden ésser desagradables) et sents protegit per la teva disfressa. Em deix veure, però no em faig vulnerable....

    I que consti que darrera la meva disfressa no s'amaga cap home.

    Per cert, Ignasi, ens coneixem personalment, i hem parlat mirant-nos als ulls ( també és una de les parts que primer em fixo d'una persona). Els meus són negres, foscos, molt foscos.

    Escrit per Ochichornia 13 Ago 2007, 21:10

    Diòtima, t'havia imaginat "male" i d'ulls clars, molt clars.

    Escrit per I.Mascaró 13 Ago 2007, 21:16

    I... què anava a dir..., i hem fet alguna cosa més que mirar-nos als ulls? comentar el mal moment de l'Ïbex-35, especular sobre etimologies prerromanes, o potser de manuscrits de l'Antic Testament, parlar de Gerry Mulligan, o potser de n'Avel.lí Casasnovas?

    'Ulls negres'? així ets Ochichornia, tot i que la transliteració russa jo la faria d'una altra manera.

    No m'ho diràs, ja ho sé, només una cosa: t'agraden les albergínies plenes?

    Escrit per Ochichornia 13 Ago 2007, 21:59

    "la transliteració russa jo la faria d'una altra manera"
    ¿?

    Escrit per I.Mascaró 13 Ago 2007, 22:16

    En català seria Otxi txórnije(Ochi chórnije, en espanyol)'ulls negres'en rus: era açò, no? un poema, una pel.lícula..., em sembla. I si no, d'on t'has tret la parauleta?

    M'he passat de viu, havia imaginat que Diòtima, en parlar d'ulls negres molt negres era l'altre ego dels ulls negres russos, el que ell o ella escriu Ochichornia, desolé.

    Escrit per Ochichornia 13 Ago 2007, 22:46

    Otchi Tchornie:

    Una cançó i una pel·lícula, recordes?

    Realisé par: NIKITA MIKHALKOV
    DRAME
    ITALIE
    1987
    MARCELLO MASTROIANNI
    MARCELLO MASTROIANNI
    MARTHE KELLER
    ELENA SOFONOVA
    CHIARA MASTROIANNI
    SILVANA MANGANO

    (La parauleja és pur "cheli", argot, carrer, ... "tal com sona", profe!!)

    Escrit per Diòtima 13 Ago 2007, 22:47

    Per alusions.

    Sento decebre't, Ochichornia, però els meus ulls són molt foscos, quasi negres, profunds. Respecte a l'adjectiu "male", crec que no sóc la millor per contestar-te....

    Ignasi, majoritàriament hem parlat de qüestions filològiques.... he estat alumna teva fa molts anys.... encara que darrerament solem coincidir en alguns concerts de jazz.
    Respecte a les albergínies, és una de les meves especialitats.

    Escrit per Ochichornia 13 Ago 2007, 23:27

    Diòtima, (Otchi Tchornie de mirada profunda...):

    "Male"
    1adjective animal, plant macho
    2adjective manly varonil, viril
    3adjective screw, plug macho

    Sorry!

    Escrit per Diòtima 13 Ago 2007, 23:38

    Em sent molt ofesa....Ja, ja, ja.... és broma. Puc assegurar-te que si em coneguessis personalment no empraries aquest qualificatiu per definir-me.... tenc poderoses raons per no encaixar gaire en l'accepció ( dues, per ésser més exactes).

    Escrit per I.Mascaró 13 Ago 2007, 23:45

    Gràcies per la informació, Otchie.

    Fa uns anys, a Deià, Mallorques, convidat a sopar hi vaig dur albergínies plenes, que només em surten mitjanament bé. L'amfitriona, una senyora àvia agradosa i de molt bon veure, en va fer una gran festa; aquella dona, ben ensenyada de cuina antiga, no aturava de dir que les albergínies ( la idea de les albergínies farcides- sense carn!-no les meves, s'entenia)era genial, la barreja, la cobertura pa rallat-all-julivert...Cap al final, com qui no gosa, va afegir: i has provat de posar-hi moraduix? crec que hi aniria molt bé.

    Però, tractant-se de la teva especialitat, i essent persona de mirada profunda, veig difícil que ho puguis millorar.

    Escrit per Diòtima 13 Ago 2007, 23:50

    Otchie és el meu nou diminutiu? Gràcies,m'agrada molt.
    Has provat mai de fer-les amb gambes? Surten boníssimes. Tot i que, personalment, m'agraden més els carabassons plens.

    Escrit per I.Mascaró 14 Ago 2007, 00:59

    No, em sap greu, Otchie és l'altra.

    Diotima, em sembla que no ens entenem, "lo nuestro no tiene futuro", si esmentava la senyoràvia mallorquina, i de quina manera celebrava les algergínies menorquiníssimes, degué ser pel resultat exquisit amb productes assequibles, una joia de la cuina. Vol dir no hi calen sofisticacions; i tanmateix, hmmm, què bones les albergínies amb gambes! Sí, n'he menjat.

    I dic Diotima, perquè així sol accentuar-se en català (Diotíma, en grec), que té unes regles una mica capricioses d'daptació dels noms grecs i llatins; a mi m'agrada més Diòtima, Timie, a l'intimitat.

    Escrit per Desmond 14 Ago 2007, 04:10

    Diotima.
    Si empres pseudònim dus com una mena de màscara al damunt però a vegades, la màscara és molt prima i permet veure les faccions que hi ha al darrera.

    Ignasi, no crec que hageu parlat de Gerry Mulligan, Diotima no està acostumada al so del baríton.

    Escrit per Alemany 18 Ago 2007, 21:20

    En Pau Gener a l'ultim article parla de un "Mascaró Passarius". Hi teniu res a veure vos?

    Escrit per I.Mascaró 19 Ago 2007, 22:24

    No, Sr. Alemany, a més Mascaró Pasarius surt d'Alaior i un sevidor surt de Ferreries.

    Escrit per Marga 20 Ago 2007, 20:49

    He rigut molt amb tots els comentaris que feis i desfeis, no sabria dir quin és millor, però sí que n'hi ha que s'han despistat una mica i s'han donat per al.ludits sense esser-ho. Sembla més un xat que un blog. Es sa primera vegada que he llegit illencs.com, i no voldria que fos sa darrera, així que jo també diré: Ignasi, volem que segueixis escrivint. Vaig ser alumna teva fa...uf! 28 anys... i he entrat quan he vist es teu nom. Visc a Barcelona i els illencs i companyia me tindreu al dia de lo que es fa i es diu aquí.

    Escrit per I.Mascaró 20 Ago 2007, 22:03

    Vol dir que em barallava amb una partitura de bosa nova (uns acords teribles)quan em telefona un amic i em diu: "Nasiii, a aquesta no sé si li veuràs els ulls, però...una tal Marga, li has de contestar...".

    Marga,Marga..., no ho sé! però...,hello! nice to meet you again.I si fa 28 anys vol dir que ets maonesa, pobreta, ningú no és perfecte. És a dir, alguna combinació de Pons, Carreras, Sintes, Orfila, Escandell, Hernández, Tudurí, Vidal...

    No sé si m'agrada gaire açò de "he rigut molt", jo que em pensava que tractava temes molt seriosos i profunds que contribuirien al progrés de la humanitat.

    Benvinguda a illencs.com, el vol durarà tota una llarga vida.

    Escrit per Bruna 21 Ago 2007, 21:01

    Idò, Marga són coetànies. Tu també eres una d'aquelles "maonesetes" que suspirava encisada quan el profe de catàla es posava melancòlic durant uns instants mirant per la finestra un dia de pluja? Em fa l'efecte que n'eren moltes.

    Escrit per Ochichornia 22 Ago 2007, 04:16

    tots tenim un passat i el teu sembla ser prou interessant...
    Continuarà?

    Escrit per òliba 22 Ago 2007, 12:44

    Amb aquest historial, Nasi, ja deus de tenir ganes de tornar a la feina!

    Escrit per Marga 22 Ago 2007, 18:10

    Poc me pensava que tindria tanta atenció sa meva intervencio. Fins ara mai havia intervingut en un xat,o en un blog perquè no se ben bé que dir, ni quin nom posar-me, per participar en tantes xorrades com hi ha a la xarxa, ja ho sabeu, però aquesta vegada m'ha agradat. I no només per riure, Ignasi, no t'ho prenguis axí, també per la profunditat dels temes...tot i que en algún moment m'he perdut entre etimologies russes i gregues. Es meu camp es s'art. I ses albergínies també, ses meves són molt sol.licitades a Barna.I ho heu encertat quasi tot, si, som perfectament maonesa,amb un nom ben corrent que no necessita pseudònim(o nick, per als moderns)encara que es meu primer llinatge no és cap dels esmentats, no és corrent, ni fer-hi prop. Quan als meus ulls, estarán ben atents als cavalls a Ferreries, com ho estan cada any a Ciutadella.
    Bruna, veig que tu també hi eres quan llegiem el Mecanoscrit del segon origen, Alba...verge i bruna... continuarà.

    Escrit per Friedrich E. 23 Ago 2007, 23:31

    Arribats aquí, Ignasi, "¡mihemano!", si comencem a "desfilar" literàriament amb "alberginies plenes" i "(...) cavalls a Ferreries, com ho estan cada any a Ciutadella", jo continuaré predicant des de dalt de la somera -un franciscà i civil púlpit- les meves obsessions de repetició, encara que em repeteixi en les meves obsessions.

    O sigui i a saber: tu continua per la senda cosmopolita de la bosa nova, que un dia d'aquests duré a casa teva un taboulé, i "roncito" de l'altre banda de l'Àtlàntic, arribant-me després d'aparcar l'ase (no pas "català", més aviat d'importació, estranger d'Albacete...), lligant-lo a un ullastre.

    Escrit per I.Mascaró 23 Ago 2007, 23:49

    Friedrich, hermano, ja ho veus, com diu el poeta "llega un dia en que de casi todo hace veinte años", o vint-i-vuit, com m'ha recordat una amable antiga, que no vella, deixeble maonesa, artista pel que conta, i amant també de les albergínies plenes, davant les quals cal ajonollar-se. No sé qui és, però me l'he imaginada.

    Y, tu, hermano, has tornat bé? recordaràs el camí? és el mateix, ni s'ha torçut ni és de propietat privada.

Deixa el teu comentari








 authimage